راه های محافظت از پوست در آب و هوای گلبهار

راه های محافظت از پوست در آب و هوای گلبهار

با تشکر از سرکار خانم غضنفری بابت مقاله خوبشون

 

سلام و عرض ادب به شما گلبهاری های عزیز من فاطمه غضنفری هستم.

قرار هست در این مقاله با هم در رابطه با چگونگی حفظ سلامت پوست صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید تا به شما بانوان گلبهاری روش‌هایی برای مراقبت از پوست‌تان بگوییم که حتما کاربردی خواهند بود.

 

پوست و زیبایی

قطعا یکی از اجزای بسیار تاثیر گذار در زیبایی چهره هر فرد، پوست سالم او است. داشتن پوستی سالم می‌تواند بسیار در چهره زیبا و شاداب داشتن به ما کمک کند. از این رو بسیاری از افراد به ویژه خانم ها به دنبال روش‌های مراقبت درست از پوست خود و روش‌هایی برای داشتن پوستی سالم هستند. با توجه به آب و هوای گلبهار، شهری با آب هوایی معمولی که دارای  زمستان های سرد و تابستان های بسیار گرم می‌باشد، باید بانوان گلبهاری بسیار بیشتر از پوست خود مراقبت کنند؛ تغییرات زیاد آب و هوای این شهر می‌تواند برای پوست های حساس دردسر ساز باشد

 

به هر روشی اعتماد نکنید

همین ابتدای مطلب باید بگوییم، استفاده از هر روشی که افراد مختلف پیشنهاد می کنند و یا شما در فضاهای مختلف و نامعتبر مطالعه می‌کنید؛ می‌تواند برای شما آثار زیانباری به همراه داشته باشد. پس نباید هر روشی برای مراقبت های پوست خود شنیدیم و یا خواندیم روی پوست خود امتحان کنیم. حتی ممکن است روشی را یکی از افراد اطراف شما امتحان کرده و نتیجه مطلوبی نیز دریافت کرده باشد؛ اما این دلیل بر موثر بودن آن روش درمانی و یا مراقبتی روی پوست شما نیست. شما در ابتدا باید پوست خود را بشناسید تا بتوانید درباره روش مراقبتی آن تصمیم بگیرید.

 

پوستی سالم با شناخت کامل پوست خود

 

بیش از اندازه از روش های مراقبتی استفاده نکنید

شاید به دلیل حساسیت بیش از حد این عضو و اثر زیاد آن به زیبایی بعضی از افراد برای سلامت آن اقدامات زیادی انجام دهند۔ به عنوان مثال لایه برداری پوست به دفعات زیاد میتواند برای پوست شما ضرر های زیادی به همراه داشته باشد۔ پس در انجام روشهای مراقبت از پوست زیاده روی نکنید؛ زیرا همین موضوع می‌تواند باعث آسیب به پوست شما شود و در این کار هم مانند کارهای دیگر باید تعادل را رعایت کنید.

 

در انتخاب لوازم آرایشی دقت کنید

بسیاری از خانم‌ها در هنگام خرید در لوازم آرایشی به برند و یا کیفیت کار زیاد دقت ندارند و بیشتر تمرکز آن ها به قیمت محصولات است۔ البته ما به شما حق می‌دهیم با وجود قیمت های بالای لوازم آرایشی  به دنبال محصولات کم هزینه باشید؛ اما باید به این موضوع دقت کنید که کیفیت گزینه مهم تری است (هیچگاه کیفیت را فدای قیمت نکنید). توجه داشته باشید که آثار زیانباری که در آینده نه چندان دور می‌تواند متوجه پوست و زیبایی شما شود به دلیل استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب می‌تواند برای شما بسیار هزینه بر تر باشد و علاوه بر هزینه های بیشتر روش های درمانی قطعا برای  هیچ کس خوشایند نخواهد بود که پوست خود را در وضعیت بدی ببیند. پس در هنگام خرید لوازم آرایشی بسیار دقت کنید و حتما قبل  ازانتخاب هر برندی که قصد خرید از آن را برای اولین بار دارید، درباره آن تحقیق کنید؛ با یک سرچ ساده در گوگل میتوانید اطلاعات زیادی درباره آن محصول به دست آورید.

 

از کجا لوازم آرایشی بهداشتی خود را خریداری کنم؟

این موضوع یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در هنگام خرید لوازم آرایشی باید به آن دقت کنید. خریدن لوازم آرایشی آن هم از هرجایی کار درستی نیست به عنوان مثال خریداری این لوازم حساس بهداشتی از دست‌فروش ها قطعا کار درستی نیست، البته خداروشکر دست فروش های لوازم آرایشی در گلبهار حضور ندارند، و یا خرید کردن از فروشگاه هایی که در کنار تعداد زیادی از اقلام غیر مربوط به لوازم آرایشی در حال فروش این لوازم هستند و کار و شغل اصلی آن ها در زمینه فروش لوازم آرایشی بهداشتی نیست کار درست و عاقلانه ای نمی باشد. معتبر ترین فضاها برای خرید لوازم آرایشی بهداشتی داروخانه ها هستند. اما با توجه به اینکه در گلبهار تعداد محدودی داروخانه وجود دارد و همچنین در آن ها بخش کمی به لوازم آرایشی بهداشتی اختصاص داده شده است. می‌توانید از دیگر فروشگاه هایی که تنها به فروش لوازم آرایشی بهداشتی می‌پردازند مراجعه کنید، که تعداد زیادی هم از اینگونه فروشگاه ها در گلبهار وجود دارند.

 

پد و براش های آرایش

یکی ازاجزایی که در میان لوازم آرایشی بسیار بیشتر در تماس با پوست ما است پد و یا براش های آرایشی می باشد۔ توجه داشته باشید این گونه لوازم را باید بسیار تمیز نگهداری کنید۔ زیرا هرگونه آلودگی روی این لوازم مستقیما روی پوست شما قرار خواهد گرفت۔ همچنین به مدت طولانی از آن ها استفاده نکنید و بهتر است این لوازم را در بازه های زمانی کم تعویض کنید۔

 

 مراقبت های فیزیکی و شیمیایی پوست

در مراقبت‌های پوستی می‌توان از دو روش شیمیایی و فیزیکی نام برد. مراقبت های شیمیایی به مراقبت هایی گفته میشود که در آن ما از انواع کرم ها و صابون ها برای مراقبت  از پوست خود استفاده می‌کنیم و این موارد نور های مضر اطراف ما را به خود جذب کرده و اینگونه از رسیدن این نورهای مضر به پوست و آسیب به آن جلوگیری می‌کنند، و مراقبت های فیزیکی که مانند استفاده از کلاه ها و عینک های آفتابی  که اینها برای محافظت از پوست نور های مضر خورشید و اشعه های مضر آن را بازتاب می‌دهند.

 

محافظت شیمیایی

برای محافظت و نگهداری درست و مفید از پوست باید هر دو روش فیزیکی و شیمیایی را انجام دهید. البته نکاتی درباره محافظت شیمیایی وجود دارد که بهتر است بدانید:

از ضد آفتاب هایی کهspf  آن ها بین ۱۵ تا ۳۰ است استفاده کنید.

ضدآفتاب را باید هر روز استفاده کنید و اگر تمام طول روز بیرون از خانه هستید باید هر ۴ ساعت یک‌بار آن را تمدید کنید.

از ضدآفتاب هایی که ضدآب هستند، فقط در مواقع لزوم استفاده کنید. مثلا زمانی که می‌خواهید به استخر بروید و یا کنار دریا در غیر این صورت از این نوع ضدآفتاب ها استفاده نکنید؛ زیرا می‌توانند عوارض زیادی به همراه داشته باشند.

اگر از کرم های دیگری برای مراقبت پوست خود استفاده می‌کنید؛ حتما دستورالعمل آن و زمان استفاده از آن را به خوبی مطالعه و اجرا کنید۔ بسیاری از کرم های مراقبتی در صورتی که به درستی استفاده نشوند اثرات کمتری به همراه خواهند داشت و به خوبی تاثیر خود را نمی‌گذارند.

اشعه ماورا بنفش همیشه در اطراف ما حضور دارد حتی زمانی که هوا ابری است. همچنین اشعهUVA ، اشعه ای است که باعث پیری زودرس پوست می شود و می‌تواند از شیشه نیز عبور کند. پس توجه کنید که هیچگاه ابری بودن هوا و حضور در ماشین را برای خود دلیل استفاده نکردن از ضدآفتاب، هنگام خروج از خانه  قرار ندهید.

 

همه روش های موجود را روی پوست خود امتحان نکنید

 

از مکان‌های آلوده دوری کنید

شاید یکی از دلایل مهم از دست دادن سلامت پوست آلودگی های محیط اطراف باشد. البته ما گلبهاری ها امتیاز خوبی که داریم این است که در شهری زندگی می‌کنیم که به دور از آلودگی هوا است و نیازی به نگرانی در این باره نیست.

 

 از استرس دوری کنید

یکی از عواملی که میتواند بسیار در چهره شما و به ویژه پوست شما تاثیر بگذارد استرس است. شاید استرس دلیل اصلی به وجود آمدن آکنه در صورت نباشد؛ اما می‌تواند یکی از دلایل عمده در تشدید آکنه در پوست باشد. پس برای داشتن پوستی سالم باید از استرس دوری کنید.

 

زیاد آب بنوشید

به گفته بسیاری از متخصصان پوست باید در طول روز ۸ لیوان آب بنوشید تا پوستی سالم و شاداب داشه باشید. آب سمومی که باعث التهاب و قرمزی پوست می‌شود را از بین میبرد و با اکسیژن رسانی کافی به پوست از خشکی آن جلوگیری می‌کند و در نتیجه  مانع پیری زودرس می‌شود. همچنین اسید هیالورونیک موجود در پوست توسط آب افزایش می یابد و باعث شادابی و طراوت آن می‌شود.

 

پوست خود را قبل از خواب تمیز کنید

تمیز کردن پوست قبل از خواب بسیار مهم و ضروری است. شما قبل از خواب باید پوست خود را از مواد آرایشی که در طول روز استفاده کرده اید به خوبی تمیز کنید. بودن کرم پودرها و لوازم آرایشی روی پوست می‌تواند باعث بسته شدن منافذ تنفسی پوست و در نتیجه از دست دادن شادابی پوست شما شود. پس حتما قبل از خواب شب ها پوست خود را تمیز کنید.

از اینکه تا پایان مقاله همراه من بودید و برای پوست خود ارزش قائل هستید بسیار سپاس گزارم.

 

 

 

نظرات کاربران

نظر بدهید