شرایط مکان کسب و کار در گلبهار

شرایط مکان کسب و کار در گلبهار

سلام و عرض ادب خدمت مخاطبین عزیز   

 در این مقاله قصد دارم در ارتباط با مکان کسب‌ وکار و شرایط آن در شهر جدید گلبهار صحبت کنم. یکی از شرایط مهم مکان کسب و کار این است که باید به جامعه هدف‌مان نزدیک باشد یعنی در دسترس  آن قشری که به ما  نیاز دارند باشیم و بتوانیم به راحتی به آن ها خدمات بدهیم. اینکه به چه شکل می توانیم خدمات‌مان را به دست مخاطب‌مان یا جامعه هدف‌مان برسانیم در یک مقاله جداگانه مورد بحث قرار خواهم داد اما در ارتباط با اینکه دقیقاٌ کجای شهر را به عنوان مکان شروع کسب وکار انتخاب کنیم باید مواردی را مدنظر داشته باشیم.

با توجه به اینکه در مساکن مهر، مراکز تجاری مشخصی وجود دارد، می توانید از این مکان ها جهت راه اندازی کسب و کارتان استفاده کنید. قاعدتاٌ خارج از این مراکز تجاری مکان مناسبی را نمی توانید برای کسب و کار خودتان محیا کنید مگر آنکه خدماتی که قرار است ارائه دهید یا نوع کاری که در آن کسب وکار قرار است انجام دهید شرایط خاص و ویژه ای داشته باشد.

 در میدان غدیر، مراکز تجاری مختلفی وجود دارد که شناخته شده است و مغازه های آن دارای  اجاره های بالا می باشد و در صورتی که بضاعت مالی دارید بهتر است کسب وکار تان را در این مکان ها راه اندازی کنید اما نکاتی را باید در نظر داشته باشید:

که ما برای شروع کسب و کار قرار نیست هزینه های زیادی را به کسب و کار تحمیل کنیم و باید در حد توان خودمان، کسب و کاری راه اندازی کنیم به خصوص در شهر هایی مثل شهرجدید گلبهار که مردم مختلف با فرهنگ های مختلف، طرز تفکر های مختلف، عادات مالی و همچنین عادات خرید متفاوت حضور دارند. ما در شهر های سنتی شاید راحت‌تر بتوانیم برآورد کنیم که فلان جا برای ما مفید است یا نه؟ اما در مراکز شهری، مثل شهرجدید گلبهار که تنوع قومی و قبیله ای زیادی وجود دارد قاعدتٌا ما نباید هزینه های زیادی بابت شروع کسب وکار خودمان انجام دهیم.

 

نکته بعدی ای که وجود دارد این است که اگر کارمان یک کار خاص است حتماٌ باید در یک مرکز شناخته شده، کسب وکار خودمان را راه اندازی کنیم. قاعدتاٌ ما در شهرگلبهار نمی توانیم یک کار کارگاهی را در یک مرکز تجاری مشخص شده در داخل شهر راه اندازی کنیم و باید در آن مراکز کارگاهی مشخص شده ای که تعبیه شده است کار را در آنجا راه اندازی کنیم.

نکته دیگری که وجود دارد این است که در هر مکانی که کسب وکارتان را راه اندازی کنید باید مردمی که مخاطبان هدفتان  هستند را در محله های اطراف کسب و کارتان شناسایی کنید و حتماٌ برای جذب آن ها به خدمات خودتان برنامه ای داشته باشید، که این مورد، موردی است که اغلب افراد از آن غافل می شوند چون می گویند که در یک مکان تجاری عمده شهر کارمان را راه اندازی کردیم قطعاٌ مردم مراجعه دارند و ما نیاز نیست که بیاییم یک تبلیغات و یا یک هدف‌گذاری مشخص از جامعه هدف‌مان داشته باشیم و این یک تفکر اشتباه است و باعث می شود که ما نزدیکان خودمان را به راحتی از دست بدهیم.

نکته بعدی اینکه شما باید ترجیحاٌ مکانی را انتخاب کنید که همکاران کسب وکار شما در آن جا حضور دارند یعنی چی شما باید کاری را انتخاب کنید که کسبه اطراف شما تکمیل کننده خدمات شما باشند مثلاٌ اگر شما کارتان لباس کودک است حتماٌ باید سعی کنید جایی را به عنوان مکان کسب و کار انتخاب کنید که اطراف شما مغازه هایی مثل اسباب بازی فروشی وجود دارد چون وقتی که کودک مراجعه می کند به اسباب بازی فروشی قطعاٌ نیاز دارد که مغازه شما را هم ببیند و احتمال وجود دارد که خرید را از شما بالا ببرد.

نکته بعدی بحث قیمت مناسبی است که شما باید پرداخت کنید بابت اجاره مکان‌تان باید حواستان باشد در شروع کسب و کار نباید هزینه زیادی را بابت اجاره مکان پرداخت کنید و همان طور هزینه زیادی را نباید به کسب وکار تحمیل کنید و شما باید با این هدف وارد کسب و کار بشوید که از حداقل های خودتان حداکثر استفاده را کنید اگر شما بتوانید در مراکز تجاری اصلی شهر که معمولاٌ محل رفت و آمد بیشتر گلبهاری های عزیز است حتی یک مغازه کوچک حتی یک زیر پله را اجاره کنید باز برای شروع کسب و کار شما خیلی عالی است

یکی از فرصت های خوب برای اجاره کردن مراکز تجاری ای است که در مرکز شهر یا حواشی شهر در حال راه اندازی و رشد است این طور مراکز تجاری که ما نمونه هایش را در خیابان استقلال گلبهار داریم این مراکز تجاری مراکزی هستند که معمولاٌ برای جذب کسبه و اجاره دادن مکان های خودشان و یا فروختن مکان های خودشان با قیمت های مناسب وارد معامله می شوند آن ها هدف‌شان این است که رشد کنند و مراکز کسب خودشان را پر کنند تا مردم مراجعه بیشتری داشته باشند و ارزش افزوده بیشتری برای خودشان ایجاد کنند و شما می توانید از این آیتم ها استفاده کنید برای اینکه با یک قیمت مناسب در ابتدا کسب و کار، کارتان را راه اندازی کنید.

امیدوارم از این مقاله استفاده خوبی را برده باشید.

در مقاله های بعدی به گزینه های دیگر در مورد مکان کسب و کار می پردازیم.

ممنونیم که مارا تاکنون همراهی کردید.

خدانگهدار

تهیه کننده: سید یاسر رضایی

نظرات کاربران

نظر بدهید