معرفی گل کوکب، گلی مناسب فصل تابستان

معرفی گل کوکب، گلی مناسب فصل تابستان

سپاس از همشهری خوبمون سرکار خانم محمدی بابت مقاله خوبشون

 

 

معرفی گل کوکب

نام این گیاه به انگلیسی Dahlia هست و از خانواده گل‌ستارگان Asteraceae به حساب می آید و بومی مکزیک است. گل کوکب دارای بیش از 20 گونه مختلف است که به خاطر رنگ و شکل زیبایی گل‌های خود مورد توجه همه کسانی که به کاشت گل در خانه و باغچه علاقه دارند شده است. در گونه های مختلف ارتفاع اون میتونه بین 60 تا 180 سانتی متر متغییر باشه و قطر گل‌های اون از 2/5 تا 5 سانتی متر هم میتونه تغییر کنه که این مورد کاملاٌ به طرز کاشت گیاه بستگی دارد.

گل‌های زیبای اون از رنگ‌های سفید، قرمز ، زرد و بنفش تشکیل شده است که در برخی گونه ها میتونه این رنگ کاملاٌ ترکیبی زیبا تشکیل بده که چشم هر ببینده ای رو خیره کنه، این گیاه برعکس سایر گیاهان گل‌های خود را از اواخر تابستان تا اوایل پاییز باز میکنه و میتونه تنوع خوبی به باغچه شما بده.

نیازها و شرایط نگهداری گل کوکب

در اصل این گیاه برای مناطق گرم و مرطوب مناسب نمیباشد ولی میتوانید در تابستان اون رو داخل باغچه با گلدان خود بکارید، ولی باید شرایطی مثل دمای 13 تا 25 درجه، نور حداقل 8 ساعت و خاکی با زهکشی خوب را برایش فراهم کنید که در ادامه به بررسی تمامی موارد می پردازیم.

نور مناسب برای گل کوکب

این گیاه به مکانی پر نورکه حداقل 8 ساعت در روز آفتاب به آن بتابد نیاز دارد و سعی کنید که در هنگام آفتاب شدید ظهرگاهی در سایه قرار بگیرد این مورد مخصوصا در فصل تابستان دارای اهمیت زیادی می باشد، اگر نور زیاد به گیاه شما بتابد باعث سوختگی نوک برگ‌ها میشود. پس نیازهای نوری را برای رشد و شادابی گیاهتون حتماٌ رعایت کنید.

گونه های مختلف گل کوکب

اسقف لینداف (Bishop of Llandaff): کوچک، با گل‌هایی به رنگ قرمز مایل به زرد و با برگ‌ های کبود، تیره و خوش‌ نقش.

خانوم رز فلچر (Miss Rose Fletcher): گلی زیبا، خاردار با کاس ‌برگ‌ های بلند، چین ‌دار و گل ‌برگ‌ های صورتی.

بون اسپرانس (Bonne Esperance) به معنی «به امید خوبی» در زبان فرانسه است ، با قدی ۳۰ سانتی‌ متری و گل ‌هایی ۴ سانتی ‌متری، صورتی مایل به قرمز و آفتاب ‌دوست به شکل کوکب‌ های ویکتوریا (که در سال ۱۹۴۸ فروخته می‌ شد).

کیدز کلایمکس (Kidd’s Climax): گلی بی‌ نهایت زیبا به پهنای ۲۵ سانتی‌ متر با گل ‌برگ ‌های متراکم صورتی رنگ و رگه ‌های طلایی.

جرزیز بیوتی (Jersey’s Beauty): یک گیاه صورتی با قد ۲۰ سانتی ‌متر با گل‌هایی به اندازه ‌ی کف دست که در پاییز به باغ نشاط و شادابی می‌ بخشد.

ممنون از همراهی شما

اگر سوال یا نظری دارید لطفا فرم زیر را تکمیل کنید تا به آن پاسخ دهیم.

 

 

نظرات کاربران

نظر بدهید