ملزومات راه اندازی کسب و کار در گلبهار

ملزومات راه اندازی کسب و کار در گلبهار

سلام و وقت بخیر

در این مقاله می خواهم در ارتباط با راه اندازی کسب‌وکار در شهر کوچکی مثل گلبهار با شما صحبت کنم.

اگر دقت کرده باشید در چند سال اخیر کسبه زیادی از شهرهای مجاور به خصوص مشهد با قصد بهره برداری مالی و رسیدن به سود و منفعت به گلبهار مهاجرت کرده‌‌اند و در گلبهار به منافع خوبی رسیده اند و این ماجرا باعث ایجاد طمع در خیلی ها شده است، اما واقعیت این است که گلبهار یک شهر مهاجر پذیر بوده و جمعیتش دائماًَ در حال تغییر است و نمی توان به عنوان یک شهر سنتی به آن نگاه کرد و برنامه ریزی ثابتی در مورد درآمدزایی و یا کسب‌وکار داشت.

 این جریان هم خوب است و هم بد

برای آن افرادی که از مشهد آمدند و فکر میکردند می توانند بار خودشان را در گلبهار ببندند قاعدتاًَ خوب نبود، یعنی افرادی که شرکتی (به عنوان مثال خدمات اینترنت یا کامپیوتر) راه اندازی کردند به این امید بودند که بتوانند در گلبهار خودشان را جا بیندازند و از شرایط گلبهار استفاده کنند تا به منافع خوبی برسند اما این کسب‌وکارها بیشتر از یک سال دوام نیاوردند و مجبور شدند تعطیل کنند.

 به واسطه گستردگی و پراکندگی مناطق گلبهار و تجمع ساکنین در نقاط مختلف، قاعدتاًَ  افراد  مجبور نیستند برای خرید از یک کسب‌وکار به مرکز شهر بروند، جز برای یک سری نیاز ها و کسب‌وکارهای خاص، اما افرادی که به قصد کسب درآمد به گلبهار آمدند نتوانستند به اهداف خودشان دست پیدا کنند و اصطلاحا دست از پا درازتر به شهرشان بازگشتند.


 اما چه کسانی در گلبهار و شهر های کوچک و جدیدی مثل گلبهار میتوانند دوام بیاورند و ماندگار باشند؟

افرادی که با قصد بهره برداری و کسب منفعت در درازمدت آمده باشند؛ این افراد به این امید که بتوانند درآمد خوبی در درازمدت داشته باشند به گلبهار آمدند که معمولاًَ  از ساکنین خود گلبهار هستند. افرادی که با منش، اقلیم، شرایط اجتماعی و فرهنگی مردم گلبهار، وضعیت ارگان ها، سازمان ها و مسئولین گلبهار آشنا هستند و میتوانند به منافع بهتری دست پیدا کنند.

افرادی که مثلاًَ در صنعت مصالح ساختمانی که چندین و چند سال در گلبهار فعالیت میکنند یا در رشته مواد غذایی و ... اگر با یک سیستم کسب‌وکار به روز کار را راه اندازی کرده باشند و مدیر کسب‌وکار هم علم و دانش استفاده از امکانات را داشته باشد و بتواند مدیریت خوبی انجام دهد در گلبهار ماندگار بوده و هستند.

اما مدیران کسب‌وکارهایی که سالیان سال در گلبهار ساکن هستند ولی نتوانسته اند خود را به عنوان یک برند معرفی کنند معمولاً یا بر روی خودشان وکسب‌وکارشان سرمایه گذاری  نکرده اند و یا این که  تحت تأثیر رقبا قرار گرفته اند و چون شهر جدید است بلافاصله بعد از این که چندین و چند رقیب در کسب‌وکار آن ها ایجاد شده، با انرژی و توان کمتری کار را پیش برده اند.

البته ناگفته نماند که شرایط کلی کشور ما در چند سال اخیر از لحاظ نوسانات قیمتی و شرایط اقتصادی مردم بی تأثیر بر روی کسب‌وکارهای گلبهار نبوده است و خیلی از کسب‌وکارها متضرر شده اند و یا بعضی از آنها توانستند سود خوبی را به دست بیاورند.

 من در این مقاله قصد دارم اطلاعاتی در مورد افرادی که می خواهند در گلبهار کسب وکاری را راه اندازی کنند با شما به اشتراک بگذارم.

ببینید دوستان در شهرای سنتی مثل چناران، قوچان یا مثلا سرخس و شهر های کوچک تر اگر افراد با یک نوآوری یا خلاقیت خوب بتوانند کسب‌وکاری  را راه اندازی کنند میتوانند ماندگار و برند شوند.

 اما در شهرهای جدید مثل گلبهارکه تنوع جمعیتی و فرهنگ های مختلف رو داریم و جمعیت دائماًَ در حال تغییر است و افراد ثابت نیستند ، لازم است تا علاوه بر این که نوآوری و خلاقیت داشته باشیم، بتوانیم به علم روز هم توجه کنیم، یعنی کسی که میخواهد کسب‌وکاری را راه اندازی کند قبلش باید و حتماًَ آموزش هایی در این زمینه ببیند که چطور کسب‌وکار موفقی راه اندازی کنند، چطور مسائل حقوقی کسب‌وکارشون رو رفع و رجوع کنند، چطور با مشتری ارتباط موثری برقرار کنند، چطور بازاریابی و فروشش را انجام دهند، تبلیغاتش را چطور انجام دهد و این که چطور با رقبای خود تعامل کند، که خیلی مهم است؛ چون در شهر های جدید طمع راه اندازی کسب‌وکار به شدت زیاد از سمت کسانی که سرمایه دار هستند و یا در شهر های بزرگتر اطراف ساکن هستند با این طمع که بتوانند بهره برداری خوبی از شرایط گلبهارکنند وارد میشوند و کسب‌‌وکاری راه اندازی میکنند و باعث آسیب رساندن به کسب‌وکار های بومی گلبهار میشوند، پس ما قبل از این که بخواهیم یک کسب‌وکار خوبی درگلبهار راه اندازی کنیم باید خودمان را به سلاح آموزش دیدن و یادگیری مجهز کنیم تا در آینده بتوانیم در مقابل امواج سهمگینی که از سمت شهرهای اطراف وارد میشوند مقاومت کنیم و خودمان را ماندگار کنیم.

 نکته آخری که در این مقاله میخواهم عرض کنم این است که راه اندازی کسب‌وکار معیارها و آیتم هایی دارد که باید هر کدام از آن ها را لیست کنیم و هر کدام را بررسی ومطالعه کنیم و سپس تیک بزنیم.

یکی از ان معیارها مکان کسب‌وکار است که باز این مکان راه اندازی کسب‌و کار یک مقداری در گلبهار متفاوت تر از شهر های سنتی تر است به عنوان مثال شما در شهری مثل چناران اگر در بلوار اصلی که بلوار امام خمینی (ره) است یا بلوار شهید بهشتی کسب‌وکاری راه اندازی کنید. به خصوص در خیابان امام خمینی(ره) تقریباًَ درامد خوبی دارید چون اغلب مراجعین به این خیابان ها می آیند و بازار چناران انجا قرار دارد.

اما در گلبهار شرایط یک مقداری متفاوت است. وجود مراکز تجاری گلبهار در یک نقطه خاص باعث شده که علاوه براجاره مغازه ها، بهای خرید مغازه ها نیز افزایش چشم گیری داشته باشد که باعث ناتوانی مردم برای راه اندازی کسب‌وکار در این مناطق می‌شود از طرفی مردم فکر میکنند که اقلب کسب‌وکار ها در بلوار پرند است و رونق کسب کار و درآمد خوب در این نقطه اتفاق می افتد؛ در صورتی که با چند تا نوآوری و خلاقیت خوب میتوانند در مراکز تجاری مستقر در پروژه های مسکن مهردرآمد مناسب تری رو داشته باشند که  ماندگاری ایجاد میکند و منافع خوبی رو نصیب ما کند.

تهیه کننده: سید یاسر رضایی


از این که با ما همراه بودید سپاسگزارم.

نظرات کاربران

سعیده رضایی دوشنبه 24 آذر 1399

سلام مقاله شما را به نیت اینکه بتواند راه کاری برای من برای راه اندازی کسب و کار در شهر گلبهار باشد خواندم به عنوان کسی که در این باره صاحب نظر هستید میخواهم بپرسم شغل کرایه وسایل برقی ساختمانی ( پیکور و میکسر و ....و اجاره قالب و جک در شهر گلبهار آیا آینده ای دارد که به فکر مهاجرت به آنجا باشیم از یکی از شهرستان های کرمان به گلبهار

پاسخ مدیر به سعیده رضایی دوشنبه 24 آذر 1399

سلام و عرض ادب اگر بحث ساخت و ساز های مساکن مهر گلبهار دوباره رونق بگیرد بله ولی در شرایط فعلی نیاز به بررسی بیشتر و ارزیابی معیارهای مختلف است.

حسن دوشنبه 25 فروردین 1399

باسلام و خداقوت خدمت شما میخواستم پیشنهاد بدم اپلیکیشنی رو طراحی کنید تا کسب و کارها توش باشن و مردم هم بتونن از طریق اون راحت با کار موردنظرشون ارتباط پیداکنن با توجه به مسافت‌های زیاد هم کسب و کارها مشتریشون رو دارن هم مردم علاوه بر استفاده از خدمات و تخفیف اینهمه راه رو بچرخند دنبال خدمات و چیزهای مورد نظرشان علاوه بر این لازم نیست در یک نقطه مشاغل جمع باشن وبه راحتی میتونن هر نقطه شهر کار کنند با تشکر

پاسخ مدیر به حسن جمعه 29 فروردین 1399

سلام و عرض ادب ممنون بابت پیشنهاد و توجه شما ان شاءالله با همکاری افراد توانمند به این مهم دست یابیم.

نظر بدهید