کرونا فرصتی برای با هم بودن خانواده های گلبهاری

کرونا فرصتی برای با هم بودن خانواده های گلبهاری

با تشکر از سرکار خانم فرهمند بابت مقاله خوبشون


سلام به شما گلبهاری های عزیز من طیبه فرهمند هستم. قرار هست در این مقاله با هم راجع به تاثیرات کرونا بر سبک زندگی یک خانواده گلبهاری صحبت کنیم.

مدت زیادی نیست که کرونا در جهان و کشور عزیزمان ایران جا خوش کرده اما با این اوصاف به شدت سبک زندگی بسیاری از مجامع بشری و صد البته خانواده گلبهاری را دستخوش تغییر قرار داده است.

 

کرونا و بیکاری
 با کاهش مهمانی ها، دورهمی ها،مسافرت‌ها و دید و بازدیدها افراد تایم خالی بیشتری پیدا کرده‌اند و این خانه نشینی طولانی سبب بروز فشارهای روحی روانی و افزایش تعارضات خانوادگی شده است. حال ما به عنوان یک بانوی گلبهاری چگونه می توانیم فضای خانه و خانواده را از این جو منفی دور و حس صمیمیت را بین اعضای خانواده افزایش دهیم؟
برای شنیدن پاسخ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید...

حضور موقت کرونا در جهان، کشور و علی الخصوص گلبهار که معجونی از طوایف گوناگون انسانی است باعث به وجود آمدن سبک متفاوتی از زندگی در بین خانوار شده است.
 لزوم رعایت مداوم پروتکل های بهداشتی و ماندن در خانه در کنار مشکلاتی مانند بیکاری عده ای از آقایان و حضور تمام وقت کودکان در خانه و مشکلات ناشی از آموزش، تفریحی و سرگرمی آنان همه در کنار هم شرایط سختی را به وجود آورده است که مدیریت قوی یک کدبانوی گلبهاری را می‌طلبد.با پررنگ تر شدن اثر کرونا در بین جوامع بشری دو شرایط بر جوامع غالب شد؛ یکی شرایط مثبت و دیگری شرایط منفی. کرونا علی‌رغم اینکه مشکلاتی را با خود به همراه آورد سبب ایجاد تغییرات مثبتی نیز شد به عنوان مثال حس صمیمیت و نوع دوستی انسان ها را بیدار کرد و سبب احیای روحیه ایثارگری و جهادی افراد شد. در همین راستا جوانان خودجوش و دغدغه مند گلبهار اقدام به ضدعفونی مجتمع های مسکن مهر کرده و برخی خیرین و مسئولین نیز با تشریک مساعی اقدام به توزیع ماسک و بسته های حمایتی خانواده نمودند.

 

وظیفه مادر خانواده در شرایط کرونا
اما در بستر خانواده بار سنگین مسئولیت به دوش مادر خانواده است بنابراین یک کدبانوی گلبهاری باید بتواند به درستی وقت و زمان خود را مدیریت کند و برنامه‌ریزی مشخصی برای پر کردن سودبخش اوقات خالی خود و خانواده‌اش داشته باشد. 

 یک کدبانوی گلبهاری علاوه بر توجه به حفظ سلامتی اعضای خانواده، ضدعفونی کردن خانه و تهیه غذای سالم و مقوی باید بتواند با استفاده از ترفندهای زیرکانه یک خانم خانه دار به فضای سرد و بی روح خانه جان ببخشد و فضایی مفرح و با نشاط برای سایر اعضای خانواده مهیا سازد.

یکی از دغدغه های بزرگ این روزهای مادران گلبهاری حفظ سلامت اعضای خانواده در برابر ویروس کرونا است که یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به این ویروس ضدعفونی کردن مداوم دست ها است. دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند دست، ابزاری کاربردی برای منازل، ادارات، آموزشگاه‌ها و ورودی مجتمع‌ها و...است که می تواند از ابتلا و انتشار این ویروس جلوگیری به عمل آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن این محصول در سایت بر روی لینک زیر کلیک کنید.

می توانید با کلیک بر روی نام دستگاه ضد عفونی کننده هوشمند دست به محصول موجود در سایت مراجعه نمایید.

 

حال چه کنیم؟
 مطالعات سال های اخیر حاکی از آن است که گفتگو و تعامل کلامی در بین اعضای خانواده های ایرانی بسیار کمرنگ شده است و یکی از مزایای کرونا را می توان برگشت دوباره به سنت‌های دیرینه خانواده‌های ایرانی دانست.
یک بانوی گلبهاری می بایست فضای صمیمی و دلنشین خانه را برای گفتگو مهیا سازد تا رابطه صمیمی بین اعضای خانواده شکل گیرد و همزمان به نیازهای همه اعضای خانواده پاسخ داده شود.یکی دیگر از راه های مفید و سودبخش که می توان با آن فضای خانه را گرم و صمیمی‌‎تر کرد استفاده از فیلم‌های سینمایی، کتاب و بازی های فکری و کامپیوتری است.

می توانید با کلیک بر روی کتاب ها و  بازی های فکری و کامپیوتری به محصولات موجود در سایت مراجعه کنید.



 با توجه به اینکه اکثر خانواده‌های گلبهاری در مساکن مهر ساکن هستند و فضای محدودی در اختیار دارند می توانند با استفاده از این روش ها اوقات فراغت با نشاطی را در کنار خانواده خود سپری کنند.
 همکاری پدر و فرزندان خانواده در امور خانه داری همراه با بازی و تفریح می‌تواند فضای مفرح و شادی را ایجاد کند و تنش ها و فشارهای روانی ناشی از کرونا را تا حد زیادی کاهش دهد.

و در آخر باید بدانید که کرونا تهدیدی علیه یکدیگر نیست بلکه فرصتی برای با هم بودن است...این فرصت را دریابید...
در مقاله بعدی در مورد بازی‌ها و سرگرمی‌های که می‌توانید در فضای آپارتمان انجام دهید بیشتر صحبت می‌کنیم... پس همراه من باشید.

 

نظرات کاربران

نظر بدهید